Thursday, November 25, 2004

aura

Some people believe that there is a visible energy field, called an aura, that can be seen or otherwise sensed around living beings—especially around humans. In Hindu cosmology, there are multiple fields and these are interpreted as kosa of pranic energy. Auras reflect the spiritual and physical nature of a person.For example, a dark bluish to black area supposedly seen by psychics surrounding the chest is indicative of lung cancer. Auras may be attributed to biologically based electromagnetic fields.These energy fields are sometimes claimed to be documented by a rare form of photography called Kirlian photography. However, these claims are vigorously denied by skeptics about paranormal activity. James Randi, for example, has for many years (as of 2004) offered one million US dollars to any person capable of repeatedly detecting auras, and no person has ever stepped forward to claim the prize. The test involves a simple task.

8 comments:

mirandamar said...

Aura ets tu?

Bohemi (Resident) said...

Hello Aura. I'm the bohemian, and I get registered using another name. Nice to meet you again!

I used to have a friend who can read the auras, as he said. His flatmate was Carles Xuriguera, one of the Teatre de Guerrilla's actors. It was funny.

Aura said...

Sóc l'Aura de "Quadern d'apunts". Mª Lluïsa, pels que em coneixen, que Aura és un nick.

Envio aquest comentari per a desfer les confusions que s'han creat respecte al nom d'aquest blog, que és el mateix que tenia el meu. Alguns m'han escrit estranyats preguntant què passava. Doncs res, que aquest blog és d'una altra persona que ha registrat el seu amb el mateix nom. Com que el meu el vaig donar de baixa, es pot fer... :-)

Un cop desfet l'embolic, només em resta desitjar-vos el millor i, a l'autor/a d'aquest blog, que aquesta experiència li sigui tan gratificant com a mi.

Una abraçada a tothom,
Aura

Joan said...

Em sembla de molt mal gust el que li has fet a l'Aura. A l'autèntica, vull dir. Ganes de tocar els nassos. A més a més, aquest article en anglès l'has copiat d'Internet.

Mifune said...

Aura:
Sento veure que llavors la teva marxa és definitiva. Aquesta "aura" no és la persona a la qual jo llegia. Aquesta només és un nick.
Si algun dia tornes hazmelo saber (<--- no sé com es diu) perquè voldré recuperar el teu link, ja que vaig ser un dels primers que et va enllaçar (quan jo tenia altre blog, et sorprendries quin, fa molt) i tu vas ser un dels meus primers enllaços en el blog que tinc actualment en castellà.
Cuídate :)

FriendlyGuy1212 said...

Romance Greeting Card

. said...

I just came across your blog, and wanted to drop you a note telling you how impressed I was with the information you have posted here. I also have a forex currency trading system blog, so I know what I'm talking about when I say your site is top-notch! Keep up the great work, you are providing a great resource on the Internet here!

. said...

I just came across your blog, and wanted to drop you a note telling you how impressed I was with the information you have posted here. I also have a forex made easy blog, so I know what I'm talking about when I say your site is top-notch! Keep up the great work, you are providing a great resource on the Internet here!